Головна сторінка
КАТАЛОГ ПОСЛУГ
ПЛАНУВАННЯ ВЕСІЛЛЯ
(поради посортовані в рубриках)
VESILLA.com.ua
Весілля
Запитання - відповідь
Як весільні оператори стали кліпмейкерами ?

Запитання - відповідь

Як весільні оператори стали кліпмейкерами ?

Хто такий кліпмейкер ?

Кліпмейкер (clip maker) - це людина, яка робить кліп. В обов'язки кліпмейкера входить створення сценарію, організація, проведення відеозйомки та монтаж. Кліпмейкер це режисер, який створює короткий сюжет і вкладає його в часові рамки музичного супроводу.

В 2010-ті роки над створенням якісного кліпу працювала відео студія з багаторічним стажем, з дорогим та професійним обладнанням. Вартість створення кліпу становила близько 10 тисяч доларів. Відповідно вартість апаратури, якою володіє студія в десяток раз більша.

Куди поділись колишні кліпмейкери ?

З розвитком інтернету та комп'ютерної техніки, люди частіше об'єднувались в соціальних мережах. Інтернет-провайдери повільно збільшували своїм клієнтам швидкість і відеооператори нарешті отримали можливість завантажувати відео на YouTube. В соціальних мережах розгорілися обговорення навколо цікавих відео, познайомилися вперше люди із спільними інтересами з різних міст. З метою вдосконалення оператори та фотографи органузували з'їзд. На форумі професіонали та початківці ділились своїм досвідом та новинками технології, демонстрували свою роботу та висміювали неактуальність футажів (комп'ютерного накладання ефектів). В ці часи революційним проривом був стабілізатор америкнського походження Steadicam. З його появою неймовірне стало реальністю. Однак не кожен міг собі дозволити його придбати за 800$. Надто дорого коштував і жилет вартістю 1500$ із спеціальним тримачем стабілізатора, що компенсував вагу і робив камеру легкою в руках. Темою для обговорення було правильне налаштування стабілізатора, хоч володарів цієї чудотехніки було мало. Крім навчань і обговорень програма з'їзду передбачає також знайомство з відомими режисерами та професіоналами високого рівня, огляд їх робіт та настанови для самовдосконалення. Такі форуми є досить повчальними та потрібними в розвитку не лише початківця, але й досвідченого професіонала, адже форум - це обмін знаннями.

В 2005 році анонсували випуск фотоапарата Canon 5D. В 2008 році представили продовження цього модельного ряду Canon EOS 5D Mark II. В 2010 році поступив у продажу фотоапарат Canon 60D, який в чотири рази дешевший за своїх попередників і поступався значно по якості. В ці часи фотоапарат розцінювали по якостях створення фото. Однак в перелічених моделях була функція запису відео, але нею практично не користувались.

До появи швидкісного інтернету, круг знайомств був не такий великий як зараз. Професіонали обновляли свою фото та відео техніку за своїми уподобаннями, довіряючи своїм знанням та інтуіції. Тому на руках було придбано багато різновиду техніки. Хтось був незадоволений якістю і переплаченими коштами, а інші навпаки на форумі ділились про вихід вдалої моделі придатної для роботи, яка йде в ногу з часом.

Настав час, коли відеооператор дізнається, що фотоапарат знімає в якості Full HD дуже чітко. Full HD формат не новинка, але цікавість вимагала перевірити чи може фотоапарат знімати краще ніж відеокамера. І результат виявився втішним.

З початку, на YouTube канал було викладено ролик знятий фотоапаратом, який більшість просто не сприйняло в серйоз, однак для весільних операторів це означало величезний прорив, здешевлення в рази послуги створення кліпу і витіснення солідних студій з ринку. Весільні оператори почали більше і більше обговорювати ідею. Всі недоліки фотоапарату пов'язані з незручним користуванням та іншими недосконалостями вирішувались чималим вкладенням коштів в комплектуючі, які компенсували недоліки. Фотоапарат з додатковими обвісами перетворився на вигляд в якесь громадне чудовисько, але якість зйомки залишилась неперевершеною. Фотоапарат варістю 2 000$ витіснив відеокамеру вартістю 10 000$.

Вигідно мати замовлення створити кліп за 1000$, ніж морочитись з весіллям за 600$. Всім відомий DZIDZO знімє свої кліпи на фотоапарат. Кліпи знімав талановий фотограф Володимир Шурубура. Однак на кліпи немає попиту, артисти не стають в чергу, бо наша країна не настільки розвинута. Проте кожен оператор мріє заробляти більше. Створюється конкуренція, списуючи готову модель бізнеса у сусіда, адже тепер це не такі великі гроші для вкладення. Кількість платних повчальних форумів стрімко зросла по різних областях і це лише збільшило конкуренцію. Оператори активно почали пропонувати всім кращу якість та експерементувати знімати весільне відео на фотоапарт.

Перші весілля зняті на фотоапарат були досвідченими операторами, які страхували один одного, адже фотоапарат не лише незручний для зйомки, але й часто підводить в самий небажаний момент. Саме тому група операторів з двох, трьох осіб могла легко справитись з цими недоліками і гарантувати замовнику цікавий і якісний фільм.

Халтура

Прийшла черга і до пародій. Відеооператори надивившись якісних студійних кліпів та надихнувшись ідеєю, перейшли на зйомку фотоапаратом. Відповідно якість відео хороша, а от такий фільм дивитись (знятий одним оператором) просто неприємно. Це пародія. Тому найлегше виправити цю ситуацію скоротивши фільм з 3-х годин до години, викинувши все зайве, всіх зайвих, залишивши хіба нарізки, склеяні до купи в супроводі закордонних пісень. Всі обрізані вітальні промови оператори компенсують кліпами.

Також ніхто не заважає похалтурити дешевшим фотоапаратом. Для початківців це швидкий старт, а клієнтам - розчарування. Різниця якості відразу відчувається в недостатньо освітлених приміщеннях. В кадрі з'являється шум, кольори приглушені, контури не надто чіткі. В день різниці практично не помітно. Замовник обере оператора по кліпу не підозрюючи, що фотоапарат буде знімати вечором не достатньо якісно. Рекомендуємо знайомитися з повною версією весілля.

Як реагують замовники

Одним клієнтам подобається, що фільм короткий і не потрібно витрачати багато часу для його перегляду. Інші клієнти в шоці від несподіванки і залишаються дуже незадоволеними. Проте вибір у людей менший. Кого замовляти, якщо сьогодні більшість знімають фотоапаратами ? Тому цінність до історії впала, а от бажання похвалитися в соц.мережах кліпом зросла. Складається враження, що молодому поколінні потрібен лише кліп, причому чим пошвидше, а решта - неважливо. Головне лайки і відгуки в інстаграм, а історія - це таке.

Відеоограф

Відеоператори хочуть відділити поняття зйомки камерою та фотоапаратом. Тому запозичили слово "відеоограф". Аналогічно як і у випадку перейменування тамади у "ведучий" це не додало ніякої цінності професіоналу, адже функції залишились попередніми.

Схожі статті


Спонсор показу: